ianastasiam.blogg.se

"Without a bike, then you have no social life." - Utrecht, The Netherlands.

Vanliga holländska namn på killar.

Kategori: Livet i Utrecht

 
Man (läs: jag) har trott att jag ändå hade hört många olika namn från olika delar av världen men på något konstigt vänster har holländska namn undgått mig. Holländska namn på killar har varit något bland det roligaste jag har fått höra, jag vet inte om stavningen eller uttalet är värst. Så jag fick för mig att rota efter flera namn som verkar vara typiskt holländska. Här kommer ett urval:
 
Bas
Eelke
Eelco
Esken
Floris
Gijs
Jelmer
Jelle
Joost
Jop
Jordy
Jorik
Koen
Pepijn
Pim
Roderik
Roel
Thierry
Timon
Youri
Wander
Wouter
 
 

KOMMENTARER:

  • "Monkan" ;) säger:
    2015-02-02 | 20:12:23

    Varför är här bara manliga namn Iva? ;) :D

Kommentera inlägget här: