ianastasiam.blogg.se

"Without a bike, then you have no social life." - Utrecht, The Netherlands.

It's good to be back 'home' again!

Kategori: Personliga insikter

 
Efter en längre tid i Sverige är jag nu tillbaka i Holland och det känns obeskrivligt skönt! Det är dock blandade känslor eftersom Holland har allt mer och mer börjat kännas som mitt hem för mig, samtidigt som det är sista omgången här i landet innan jag ska lämna det för gott. Såvida inte jag kommer tillbaka någon gång i framtiden.
 
Jag märker hur jag har förändrats som människa, mestadels till det bättre, enligt mig själv och det är intressant att se sig själv utvecklas och hur man tar sig an andra miljöer, människor och situationer. Innan jag åkte hit var jag orolig, för det vore konstigt om jag inte var det. Idag känns det som att jag inte har haft ett dugg att oroa mig över. När jag hörde min omgivning prata holländska, såg människorna på flygplatsen och hörde tågkonduktören välkomna oss blev jag helt varm inombords. Helt lycklig i min själ - trots vilken skit jag har satt mig i när det kommer till skolan. Trots deadlines jag har som jag inte vet hur jag ska hinna m.m. 
 
Kommer att skriva mer inlägg i denna stilen längre fram, detta var bara ett smakprov.
 
Kommentera inlägget här: